dissabte, 27 d’abril del 2013

MANTA FÀCIL DE FORRO POLAR

Bé doncs, aprofitant que fa calor, aquí no és clar, us proposo un mini tutorial per a fer una manta/plaid amb quadrats de forro polar. És molt fàcil de fer i resultona i ja la tindreu per a quan faci fred. No és exactament scrap però és igual, oi?

Us he posat les fotos a sota.

Podeu triar el tamany que vulgueu ja que dependrà o de la quantitat de quadrats que talleu o del tamany que tinguin.

La meva manta està feta amb quadrats de 40x40 cm però que queden de 20x20 un cop tallats els serrells que serveixen per a fer els nusos.

Un cop acabada se li poden fer aplicacions de patchwork o brodats o posar botons... això ja va a gust de cada persona.

Primer: Cal marcar les peces de 40x40 cm al forro polar. Jo em vaig fer una plantilla amb cartró del tamany del quadrat de 20x20 i marcat tot el voltant cada 2 cm (foto 1)

Segon: Retallar els quadrats i els serrells del voltant (foto 2)

Tercer: Triar la combianció que vols fer. Jo vaig fer piles de diferents colors amb tots els quadrats de cada tira de la manta i vaig anar encarant les peces i anusant-les una amb l'altra i de baix a dalt. IMPORTANT: Els nusos no s'han de fer molt apretats, han de caber entre peça i peça (fotos 3 i 4)

Quart: Un cop es té tota la primera fila, començar amb la segona però peça per peça. Primer la part de la fila de dalt i després a la peça del costat. Hi ha companyes que han fet primer les diferents files i després entre elles però jo vaig desistir perquè se m'arrugaven els quadrats i així em va anar bé. Proveu com us va bé a vosaltres.

Cinquè: La vora trenada. Vaig fer un tall vertical a tots els serrells exteriors i els vaig anar trenant encara que hi ha altres maneres de rematar-la (foto 4)

I ja està. Espero que us hagi agradat.



Bien pues, aprovechando que hace calor, no aquí claro, os propongo un mini tutorial para hacer una manta/plaid con cuadrados de forro polar. Es muy fácil de hacer y resultona y ya la tendréis para cuando haga frío. No es exactamente scrap pero da lo mismo ¿no?

Os he puesto las fotos abajo.

Podéis escoger el tamaño que queráis ya que dependerá o de la cantidad de cuadrados o del tamaño de los mismos.

Mi manta está hecha con cuadrados de 40x40 cm pero que quedan de 20x20 una vez cortados los flecos que sirven para hacer los nudos.

Una vez terminada se le pueden hacer aplicaciones de patchwork o bordados o poner botones... esto ya es a gusto de cada uno.


Primero: Hay que marcar las piezas de 40x40 cm en el forro polar. Yo me hice una plantilla con cartón del tamaño del cuadrado de 20x20 y señalado alrededor cada 2 cm (foto 1)

Segundo: Recortar los cuadrados y los flecos de alrededor (foto 2)

Tercero: Escoger la combinación que se quiere hacer. Yo hice montones de distintos colores con todos los cuadrados de cada tira de la manta y fui encarando y anudando las piezas una con la otra y de arriba hacia abajo. IMPORTANTE: Los nudos no han de apretarse mucho, han de caber entre pieza y pieza (fotos 3 y 4)

Cuarto: Una vez se tiene la primera fila, hay que comenzar la segunda pero pieza a pieza. Primero la parte que va cogida a la fila de arriba y luego la pieza de al lado. Hay compañeras que primero han hecho todas las filas y luego entre ellas pero desistí porque se me arrugaban los cuadrados y así me fue bien. Probad como os va mejor.

Quinto: El borde trenzado. Hice un corte vertical en cada uno de los flecos exteriores y los fui trenzando aunque hay otras maneras de rematarla (foto 4)

Y ya está. Espero que os haya gustado.


                                                                            Plantilla


Peces encarades (no sé per què se m'ha carregat la foto al revés)

Piezas encaradas (no sé porqué se me ha cargado la foto al revés)


Comencem a anusar.

Empezamos a anudar.


Detall de la vora trenada.

Detalle del borde trenzado.


Manta acabada.






3 comentaris:

  1. M'encanta!!! ara que per fi sembla que arriba l'estiu no... pero pel proxim hivern ho probaré! :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, serà millor que esperis a que comenci el fred de nou perque ara no ve de gust, oi? Petonets.

      Elimina